Magsjukan Deluxe med extra allt

I fredags åkte vi ner till Magnus syster.. hyrde film, köpte en "liten"
godispåse och gjorde hemmagjord pizza!
Jag och Sabina (och självklart Celina) var hemma under kvällen medans
Magnus var på "grabbkväll".
På lördagen runt två tre på natten faller en magsjukebomb ner på mig pladask.
Jag har inte mått så dåligt på länge.
Jag spydde och jag spydde, spydde, spydde och spydde.. jag har nog
spytt över 20 gånger..
jag fick inte en blund den natten sen.
Jag somnade runt toalett stolen, jag kröp tillbaka till sängen men jag fick
aldrig vara i sängen mer än 3 min innan det var dags igen, jag blev
helt utmattad.
Somnade flera gånger under tiden jag höll på att spy, alltså inget trevligt alls.
Jag var så slut.
Samtidigt har jag min älskade lilla tjej som ska ammas även på natten
och jag satt bokstavligt talat med en hink ovanför hennes huvud för att kunna spy
samtidigt.
Men vi insåg sen att det var ingen idè att fortsätta så eftersom jag var tvungen att
springa ändå... så Sabina hjälpte mig otroligt mycket med att ta hand om Celina
hela natten.
Vi gav henne ersättning vid ett sådant här tillfälle för det gick verkligen inte.
Jag var ju uppe ända till nio på morgonen innan det lugnade sig något.
Men jag mådde fortfarande skit.
Spydde två gånger på söndagen sen.. men sen dess har det varit lugnt med kräk.
Jag fick vilat en timme på dagen då Sabina gick en vagn promenad med Celina.
Självklart blev ju Magnus också sjuk... så går det när man pussar på en sjukling.
Men han fick dock en klart lindrigare smäll av det.
Sedan kom min feber.. jippie.... en helt död kropp.

Sabinas egna barn skulle komma hem från pappan på söndagen också och
vi beslutade tillsammans att vi skulle försöka ta oss hem till slut ändå för att inte
smitta ner dom.. (annars hade vi stannat en dag till).
Två döda kroppar sätter sig i bilen, magarna hatade oss.
Det var jobbigt att köra hem då. Ca 1 timme.
Man satt och pustade bakom ratten.

Nä, det var längesen jag var såhär sjuk.
Och med detta säger jag, skaffa fan inte magsjuka.



Tack för all hjälp Sabina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se