Promenader

Att promenera är faktiskt riktigt skönt! Speciellt när det är sådan här
typsik frisk luft som börjar komma nu.
Två dagar i rad har vi varit och promenerat i Skatås, jätte fint att gå där.
Man får dock vara ordentligt påklädd nu när det börjar bli så kallt på kvällarna
plus att det mörknar ju väldigt tidig nu med och dagarna blir kortare och kortare..
men det är mysigt att gå i mörkret också även om stora mörka skogar må
vara läskiga.. så är det ju sjukt många som springer där, det är aldrig folktomt.


Samtidigt som jag tog denna bilden såg jag en matte springa med sin hund
bakom mig.. sedan gick jag efter Magnus som redan hade gått en bit till,
han stod längre bort och vänta.
Bara att när jag gick dit så kom den där hunden tillbaka? 
Trodde bara den var nyfiken på oss men matte syntes inte till.
Man såg hur hunden börja leta efter henne... och den vände och gick åt alla
möjliga håll, jag följde efter.. den höll sig ändå nära mig.
Flera stycken sprang förbi men ingen matte.
Men så såg jag att på halsen på hunden hade den ett extra halsband med telefon nummret.
Ringde såklart på en gång.. och tur var väl det.. för hon svarade och
jag fick förklara vart vi var någonstans.. hon hade ju fortsatt springa och trodde hunden
hängde på.. lite svårt att förklara vart jag var då jag aldrig gått just där.
Samtidigt som hon var på väg tillbaka vände hunden åt ett annat håll
(försökte ju fortfarande ivrigt leta efter sin matte).. och då såg jag den inte längre.
Informerade i alla fall ägaren var jag såg henne senast och hon skulle vissla på hunden
när hon var där.
Jag och Magnus forsatte då...
Senare en liten stund efter bara så ringde hon upp och sa att hunden hade kommit
springandes till henne... och tackade mig så gulligt! :) aaw.






Vi slängde upp stormkök och gjorde varm choklad!




Efteråt känns det sååå skönt i hela kroppen att fått röra sig ordentligt
och man känner sig härligt slut :) Blir nog många repriser till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se