Inatt åkte vi in

Inatt fick jag jätte ont i högra sidan, som sedan blev värre och
gick ut till ryggen.. sådär så man varken kunde sitta, ligga eller stå typ.
Bestämde mig till slut för att ringa sjukvårdsupplysningen för kände
att sådär hade jag aldrig kunnat somna.
Hade redan testat att ligga ner och vila med vetekudde osv, det hjälpte inte.
Kunde inte sitta still här vi datorn heller för att söka på vad det kunde vara.
Börja bara svettas av smärtan.
Men mina tankar var ju såklart dedär med urinvägsinfektionen (som jag misstänkte
att jag fått) och att det sedan skulle ha något med njurarna att göra,
det var så det kändes.
De på sjukvårdsupplysningen sa i alla fall att antingen kan det vara så, med njurarna
men också att bebisen själv kan ligga och trycka på dom.
Dom tyckte vi skulle åka in i alla fall eftersom bebisen är ganska stor nu.
Så det gjorde vi.
Tur hade vi att det inte var massa folk där i alla fall.
Fick lämna ytterligare ett prov.. och samma där dom kunde inte hitta något fel.
Utan de sa mer eller mindre att det är den som trycker så....
jag tänkte ju bara liksom men shit vad ska man göra då?
Men det fick bli panodil när jag kom hem tills den tog bort toppen av smärtan
och då försökte jag sova tillsammans med vetekudden igen, vaknade väl sådär
var tredje timma under hela natten och kunde endast ligga på ena sidan hela natten.
Provet jag lämnade igår på MVC får jag svar på antingen senare i eftermiddag 
eller i morgon... som de skickat på odling men det var samma där innan att
de hittade aldrig något på stickan i alla fall.
Så ja, hellre att den trycker på än att ha både urinvägsinfektion till njurinflammation?

I morses var i alla fall min smärta borta och jag har inte känt något under hela dagen.
Dock känner jag att bebisen inte ligger som den gjorde innan.. så mitt att anta
är att den böckade runt, tryckte och hade sig på den lilla plats den kan röra sig på
gjorde att den tryckte så på njurarna eller vad det nu var inatt.
Helt enkelt möblerade om sitt rum i min mage :P
På tisdag nästa vecka kollar vi ju igen när jag är hos BM hur den ligger.

Men, tycker det är rätt konstigt att den kan trycka SÅ på min urinblåsa då
att det verkligen känns som urinvägsinfektion? Fast jag har ju inte dedär att det 
svider.. men ändå.. de hade jag inte senast jag hade det helller.
Men tänker väl såhär...
man kan må illa när man är gravid, och man är inte magsjuk för det..
så då kan man väl ha djävulskt ont i ryggen och det med att kissa också,
utan att det ÄR NÅGONTING.... s u c k :P
Fast det är ju att föredra framför att det är något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se