Ischias?

Okej, för att göra allting "kort".
Så fick jag ännu ondare nu ikväll än igår, de kom alltså tillbaka.
Ringde sjukvårdsupplysningen igen och till slut fick jag prata med en
barnmorska på förlossningen som de kopplade ihop oss.
Det första jag fick höra var "ta två panodil och vila en timme"
det gick inte mer än 25 min innan jag inte kunde ligga stilla längre.
Allt blev bara värre, så upptäckte till slut att det blir bara värre av att
ligga eller sitta ner.
Min vovve som fick vänta på att komma ut för jag tänkte att min smärta
snart skulle bli lindrigare men nej.
Så fick kämpa mig ut när jag nästan precis känt att jag skulle behövt spy
av smärtan, ah var helt genomsvett alltså.
Men vet ni?
Då upptäckte jag att det lindrade min smärta.
Den har absolut inte försvunnit men blivit bättre.
Och barnmorskan nämnde nämligen också att hon tyckte att det lät lite som
Ischias... och det sa inte mig mycket.
Har inte hört så mycket om det liksom.
Hon glömde bara säga till mig hur man skulle lindra det.
Så har toksökt här på internet vad man kan göra åt saken och det var väldigt
lite fakta som kom upp förutom massa behandlingar liksom.
Till slut hitta jag en sida där det stod att man ska röra på sig och då slog det
ju mig varför det blev lättare när jag promenerade med vovven.
Så jag har rört på mig och gått runt här i lägenheten, och visst har det hjälpt
men det känns fortfarande mycket så jag är lite orolig hur det ska gå
när jag väl lägger mig.
Ska vandra lite till, sedan ta två panodil till innan jag lägger mig tillsammans
med min vetekudde.. så får vi hoppas att man får sova inatt!
Prata mer med min Barnmorska i morgon om hur man ska göra!


För övrigt så har jag idag börjat tvätta upp lite kläder :)

Även gjort i ordning skötbordet för användning så gott det går..
lite som fattas men annars så! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se