Hur kan man bara överge sitt djur?

Jag nämnde igår här i bloggen om en hemlös katt som sprungit in i min systers
lägenhet, helt mager osv.
Men den är sjukt social och snäll.
Saken är den att min syster har hittat ägaren (Kan INTE vara någon annan).
Det ligger ute annonser på denna katten bland bortsprungna katter.
Min syster har kontaktat ägaren men ägarens svar då var bara kort,
"Nej det är inte den jag hitta den död igår"  ok? Och då har ägaren inte ens
sett bild på katten ännu.
Så den har blivit kontaktad flera gånger just för att vi har sett bild i annonsen
som ägaren själv satt ut och den ser exakt ut så förutom att den är tanigare nu.
Fläckarna stämmer och allting, den finns i ett nära område osv.
Ägarens bild




Ser ni? Det är samma katt alltså. Men ägaren skiter i den nu helt enkelt.
I morgon kommer den lämnas in på ett djurhem så får man hoppas
att någon vänlig djursjäl kommer och tar hand om den.
Min syster kan inte ha den heller eftersom dom redan har en osv.
Där ifrån djurhemmet köper man djuren.
Så att den slipper avlivas (ifall det är fullt).
Det är verkligen en sjukt go katt så skulle vara för jävligt faktiskt.
Hade jag inte varit allergisk så hade jag tagit den.

Jävla människor alltså.

Kommentarer
Postat av: Daniella - Nageltokig mamma!

ja det måste ju va den katten.. fläckarna i ansiktet stämmer ju precis!

Fy fan va sjukt att man bara skiter i sin katt när man ändå satt ut annonser på att den saknas :S

2011-08-25 @ 19:40:09
URL: http://dellisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se