Jag vill ha!!!!!!!

Usch, att jag tog ut all min kraft igår på en där jävla backen
och att vara i kylan osv... gjorde att jag gick hem från praktiken idag.
Känns direkt att jag bara blev sämre, det gillar vi inte.
Så.. vila och ta det lugnt är det enda som hjälper förstår jag nu mot
detta viruset tror jag.

Dock såklart pallrade jag ju mig med att titta på lägenheten vi skulle se idag.
Och jag måste bara säga WEEEEEEEEI!!
Fast jag inte vill ta ut något i förskott!!

Men nu ska jag berätta.

Den är SÅ mycket bättre planerad än den vi har.
STÖRRE, ljusare, nyare, fräschare.
Tapeterna som satt uppe var helt okej!
Standarden var väl egentligen samma som här (och där vi bor nu
är den väl ganska låg) den var något bättre där borta!
För det var liksom en hel del som var mycket nyare.
Men som sagt vi har ingen fläkt i köket här och det var samma där
bara det att han som bor där nu hade satt upp en egen som vi 
kan få köpa loss i så fall om vi får lägenheten!
Han hade även tvättmaskin uppe i lgh som vi kunde köpa till oss.
Allt lät perfekt. Även summan.

Nu ska jag jämnföra rummen.

Hallen här är så pytte liten och består bara av SEX dörrar åt alla håll
så finns knappt vägg alls kvar.
- Hallen där var låååång rymlig och stor, dessutom med garderober.
Toaletten här, VÄLDIGT liten.. där var den något större och det fanns badrumsskåp osv
vilket som inte alls finns här, har typ världens minsta toalett finns inte plats att
sätta upp så mycket krokar eller hylla här.
Sovrummet var väl det som var mest likt detta.. förutom att där var det något större
plus att det även fanns garderober där.
Köket där var SÅ mycket större! Diskbänken.. och ytan på golvet... skåp med utrymme
var väl nästan lika mycket kanske något mer där borta (typ större städskåp) 
men här hemma kan vi inte ens ha köksbordet så vi sitter mot varandra!
DET kan man verkligen där! Haha!
Vardagsrummet var mycket större än här.. här har vi inte plats med så mycket mer på
ena väggen än soffan.. och där hade han ett stort finrumsmatbord med sex stolar,
skänk, tv bänk osv haha! 
Klädkammaren jag säger bara WOW.. jag HATAR min klädkammare här just för
att dom har gjort hyllor och grejer helt konstigt här så jag förstår inte vad alla pinnar
och saker är till för! Där.. alltså.. lyssna nu.. jag har för mig att han sa att klädkammaren
är hela 15 kvm?! Och han hade ju ställt in fyra egna garderober där inne.
Dessutom att 3orna där är lika stora som 2orna bara att det finns fönster i "klädkammarens"
3a typ. 
Alltså det kändes bara perfekt. Och det kanske inte är perfekt för alla men för mig duger
den lägenheten gott och väl som jag känner nu!
( Om man vill kan man göra om det till ett litet rum )

1. Det som jag såg som mest negativt var att det var som ofräschast i badrummet men
det är värre här där vi bor nu och dom skulle börja renovera badrummen där borta.
2. Som han sa finns det inga kontaktuttag i taket för taklampor utan man får dra det
från golvet längst väggen. Lite konstigt men allt går att lösa!
3. Dom hade inga källarförråd men fanns nog så man kunde hyra extra om man ville..
nu har man ju stor klädkammare men kanske inte vill ha all skit där uppe ändå!


Och ja.. ni hör ju.. jag har ju redan tagit ut glädjen i förskott som jag inte vill göra.
MEN.. jag frågade nämligen killen där hur många som hade varit där och kollat.
Och det var bara VI som varit där och vet ni? Sista tacka-ja-eller-nej-datum är IDAG!
Så om någon annan får den har dom tackat ja utan att ens tittat på den, låter konstigt.
Ja men ni hör ju, jag ser det i alla fall som en större chans.


Usch.. vill verkligen detta.. låter ju så braaa! Men ibland och oftast är saker för bra för att vara sant
i min värld.. 



// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se