Sluta röka, bestämd.



Nu är jag väldigt bestämd.
Och jag väljer att skriva ut det i bloggen också bara för att jag ska vara ÄNNU mera seriös med mitt val.
Jag har velat sluta röka JÄTTE länge egentligen.. men jag har inte haft något som övervägt mig bara.
Jag har erkänt för mig själv att inte ens alla cigg är goa och trotts att jag velat sluta röka har jag snarare rökt
ÄNNU mera just för.. jag vet inte egentligen.
Det där med det VIKTIGA att sluta röka har inte funnits.
Jag har haft olika tankar om vad man kan göra istället för pengarna osv.
T.ex om man räknar på hur mycket man egentligen lägger ut på ciggaretter som du röker upp
hur mycket man kan spara istället per månad? 
Det är ju SJUKT mycket.
Har även läst och hört osv.. vad man gör med hälsan också.. och man ÄR medveten om det som rökare
men inget går att ändra på förens viljan finns där. Så tror jag.

Till min sak.
Jag har nu nåt en punkt som jag hoppas att jag kommer följa hela vägen ut.
Finns många som inte röker när dom är förkylda eller sjuka osv. 
Jag är INTE en av dom, har alltid rökt även om jag varit sjuk.
Denna gången väljer jag att inte göra det, alls. 
Och jag tänker att detta är en bra tid att försöka sluta.
Då får man de värsta dagarna under tiden man ändå bara ligger i sängen och man vet inte om
något beror på febern osv hur man nu känner sig.
Jag har tänkt på cigg jätte mycket men jag VILL INTE.. där imot skulle jag vilja ha lite frukt hemma
som jag skulle kunna ta istället när jag känner så och det är rätt tomt på det nu.
Jag känner i alla fall att nu har jag verkligen viljan och jag passar på.
Men jag ska verkligen ge mig fan på det denna gången!

Så nu är jag i alla fall inne på dag 2 utan att rökt någon cigg.
Jag kommer att uppdatera hur det går.


Mina anledningar är nu (som är exakt samma anledningar jag skulle kunna ha haft för flera gånger sedan
när jag tänkt på att sluta men just dedär.. VILJAN till 100% måste finnas och det har den inte gjort innan).

Jag kommer i alla fall få en bättre hälsa.
Få mer pengar över.. (då jag vill uppdatera hemmet här lite så kan jag spara till nya saker).

Det borde räcka som anledningar faktiskt.

När jag är frisk igen ska jag börja träna upp konditionen lite också.
Jag vågar som sagt inte lova för mycket det kommer säkert bli ännu jobbigare med rökningen
när jag är frisk.. nu är det nästan som ett hjälpmedel också, men har hört att dom första dagarna
är värst.. men jag vet inte.. vi får väl se hur det går.
Hoppas någon av er kan stötta mig ;)

2 dagar rökfri idag då som sagt!


// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se