Poliser överallt



Ja, jag vet inte hur många poliser jag sett under dessa två dagar
jag varit i stan.
Min pojkväns syster och hennes dotter har varit här på besök och i lördags
mötte vi upp dom inne i stan och såg poliser vandrade runt överallt.
Misstänkte bara att det var något, för det var inte normalt.
I morses först hörde jag att det handlade om terrorhot och att dom gripit
två stycken men att dom inte visste om det var rätt personer.
Så ytterligare idag när vi åkte ner och jag lämnade dom vid tåget så
var det fullt med poliser som gick runt överallt runt centralen osv.
Tyckte bara allt visade på att dom inte var säkra alls.
Polisbilar rullade in.
Men satt och läste nyss och dom hade gripit fyra stycken som var släkt
med varandra och alla hade släppts och nu säger dom mera att 
hotet inte finns kvar.
Men bra att dom tog det så seriöst.
För gick man på ena sidan om centralen mötte man typ åtta poliser,
sen fanns det flera där inne och såklart på andra sidan.. alltså alla håll.
Dessutom inne i femman, eller nordstan då, brunnsparken osv.
Får väl se om det står något annat i morgon.

Dom säger ju att.. eller bedömmer att det inte finns något hot längre.
Men samtidigt säger dom att det "Inte finns några garantier"..
Läs mer här (öppnas i nytt fönster)

Helgen har gått för fort när man haft besök, såklart för det varit så roligt.
Men det är ju så det ska vara.
Nu blir det nog sova.. för i morgon är det tung måndag igen hehe.
Men tack Sabina för du kom upp! Så roligt att ses :)


// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se