En text..

En text jag alltid tyckt om.



Föreställ dig att alla människor hade ett perfekt liv
utan plåger, och en service.
Där de kunde vara säker,
från krig och slagsmål.
Där alla är lika vackra
på både in och utsidan.
Där framgång är vad 
alla vill sträva efter.
Där alla ord
har samma betydelse som en baybs rätt att leva.
Där alla problem
blir till en rolig utmaning.
Där alla människor skulle få jobba 
med sina dåliga sidor. 
Där vi alla behövs för att
alltid vara redo att ingripa.
Där olycka finns i varje hem varje by varje stad
och ingen kommer vara deprimerad.
Där alla kan se döden
utan rädsla eller kamp.
Vi är där för varje misstag, 
och ingen ska behöva skydda sig.
Var kärlek verkar vara
allas inblick.
För där mörker finns,
finns alltid ett hopp av ljus.
Men vi alla fick oss var och en,
en lektion att föra vidare.
Det därför vi är här,
. . .och nu så verkar ingen ha ett PERFEKT LIV.




// PinkSugar

Kommentarer
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Jag kollar lite på tv, funderar på om jag

kanske ska ta och göra något vettigt :P

Vad händer ikväll då?

2010-10-07 @ 10:09:35
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se