Stor handlat

I morses var man inte pigg, kom upp kl 8!
Brukar gå hemifrån 20 över, fatta bråttom.
I alla fall, när jag väl kom ner till hållplatsen (I TID)
så ser jag att det står fem vagnar efter varandra.
Självklart stopp eller ja, tom helt strömlöst.
Så där fick jag stå och bara vänta och till slut skulle
ersättnings bussar komma istället men innan dom ens hann fram
så börja första vagnen rulla och alla bara SPRANG över gatan för att
hinna först, så även jag.
Tänkte inte vänta ännu längre, och plats fick jag.
Kom tjugo minuter sent.

Och vi har haft en annan liten praktikant i två dagar på Coop nu
som går i femman, dock hennes sista dag idag.
Hon kom fram och fråga mig när jag slutade och jag svarade kl ett.
Sedan fortsatte vi jobba och jag glömde visst av tiden så nästa gång
jag kollade klockan var den nästan tio över.
Så sa jag till henne att "nu ska jag gå hem"
och vad svarar hon?
"Jag såg att klockan var ett förut men jag ville inte säga något för
jag vill inte att du ska gå hem"  hur sööt var hon inte då :)
Jag kom faktiskt inte iväg förens runt halv två för det haha!
Hade ju inte bråttom till något.
Men till slut fick jag gå i alla fall, då ville hon ha en hej då kram.
Sa till henne att hon får väl komma tillbaka och hälsa på , på coop då.

I alla fall, var så jäkla trött när jag kom hem så till slut däcka jag i soffan.
Sov nog i alla fall två timmar innan jag själv tvingade mig upp för att
vi skulle iväg och storhandla.
Så det har vi i alla fall fått gjort. Känns väldigt skönt.




// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se