Västtrafik in my ass.

Vilken jävla kaos dag känner jag bara.
Meningen var att jag skulle börja 11 men bestämde mig för kl 9.
Eftersom jag haft en sån dålig natt av att vakna tusen gånger kom
jag såklart inte upp i den tid jag planerat.
Så jag blev där kl 11 i alla fall.
MEN sen när jag sluta kl 13, bara två timmar idag ja.. då skulle jag
hem till Theo så att han skulle få gå ut, har anpassat hela dagen efter detta.
Visst, sätter mig på vagnen och byter till nästa...
Såååklart lilla västtrafiks vagnar krånglar som vanligt!
Precis när dom ska släppa av folk vid en hållplats öppnas dörrarna och vagnen
börjar åka bakåt!!
Ja, dom får ju stopp på den alltså.. själv sitter jag där inne rätt lugn ändå.
Kommer vi vidare? Eh nej, hela vagnen dog ju! Så nu går det varken framåt
eller bakåt ELLER ATT ÖPPNA DÖRRARNA.. gu va bra.
Fick sitta på vagnen där en halvtimma tills dom rycker upp dörrarna och be alla gå ut,
"för att detta kommer ta ett tag så lika bra att ni går av, vagnen ska bogseras bort"
Hur var det med ersättningsbussar då?
Nej nej nej.. ni får ta er till odinariebussar som betyder att ni får gå ett par hållplatser tillbaka
för att det finns ju IIIIINNNGGAA ledig bussar just nu.
Okej????
Jag väntade kvar för att bussarna där går ju ändå inte dit man ska.. och helt plötsligt kände jag
mig som 118 100, ett frågetecken.. visste inte hur eller hur.
Men tur var väl att jag stod kvar för efter 45 minuter får dom igång den.
Jag sluta ETT och var hos Theo HALV TRE.. vilket i normalt fall tar ca 20 min.


Jaja.. han fick komma ut och jag var hemma vid tre... nu är jag trött och hungrig.
Vi hörs sen, hej hej



// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se