Vila i frid vem du än var

Idag kan jag ju inte påstå att man gjort speciellt mycket.
Fixat lite här hemma och så.
Trodde helgen skulle bli kass men nu är det så att
min kära Angelica kommer hit imon och sover över.
Sakna sakna!!
M ska nämligen jobba över imon så hade blivit helt ensam,
men så kommer hon och räddar den! :)

Tänkte fixat naglarna idag också, men så blev det inte.

Usch, fick reda på en sak precis också.
Men först detta,
I morses hade GP kommit i brevlådan, jag bläddrade
bara igenom lite snabbt medans jag slängde i mig en macka.
Förbi dödsannonserna och fick syn Nancys dödsannons.
Ni vet hon som blev brutalt misshandlad till döds?
Inte så långt här ifrån mig.
Och att dom inte hittat mördaren ännu?
Då jag har följt ganska mycket i tidningarna och på nätet
om hennes fall, så får man en klump i halsen av att bara
se annonsen.
Det är liksom först då jag i alla fall känner "Det är på riktigt".
Såklart att jag vet att det hänt men alltså, själva känslan
blir mer klar i huvudet då.

Sen lite senare idag när jag stod och rökte vid min s.k balkong
(har ju bara en sådan fransk balkong som det kallas).
Så åkte det förbi en likbil och där efter ett helt tåg med bilar
som hade varningsblikers på allihopa för att visa att dom var i följe.
Och man får liksom en jobbig känsla av att se sådant, kan vara
väldigt jobbigt ibland, hemskt liksom.
Tänkte inte så mycket mer på det.
Men så fick jag precis reda på att det var Nancys kista och nära släkt
och vänner som hade åkt förbi.
Så nu sitter man igen och bara känner FAN.
Jag ingen relation till henne eller någon av hennes nära men när man
läser och följer något så kan man ju ändå ha lite medkänslor om man
är mänsklig!

Vissa är ju sådana att man ska inte få tycka någonting om någon man
aldrig kände, som bara har försvunnit.
Men jag tycker ändå att man kan ju i alla fall få beklaga någon annans
sorg, för det är sorgligt och jävligt hemskt när någon går bort!

Jo det var det, hemskt är ordet.
Jag hoppas verkligen dom finner mördaren snart!
Hörde för en stundsen att någons mamma hade ringt och sagt
att det var hennes son som är hennes mördare... men sen om det är
sant eller inte, det märker vi väl om ett tag!
Finns ju mycket hum kring allt detta fallet.

Så jag vill ju såklart också säga.

Vila i frid Nancy.


Bild från: http://www.gt.se/nyheter/1.1834301/mordarens-misstag-tappade-mobiltelefonen


// PinkSugar


Kommentarer
Postat av: Daniella

vad synd att du inte gillar kyckling.. annars är den jäätte god :) hehe ja det är så super mysigt när bebis sparkas å håller på.. haha men den blir alltid blyg när kameran åker fram så på videon e det ganska svaga sparkar ändå :P hehe

2010-01-17 @ 21:00:48
URL: http://dellisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se