Lyxfällan

Satt precis och kolla på lyxfällan.
Ganska intressant att se hur folk lyckas sätta sig
i sådana situationer!
Visst, det är säkert lätt hänt för vissa..
men jag skulle aldrig vilja blunda för något
sådant och sedan betala resten av mitt liv!
Aldrig någonsin vill jag skaffa mig ett kreditkort
på något jag vet att jag skulle vilja använda ofta.
Det finns ju vissa saker som bara går att betala med kredit
alltså, t.ex om dom har något erbjudande på något
så måste man ha deras kort.
Då kan det kanske vara värt att skaffa men att sedan
bara aldrig använda det mer, eller klippa det som dom gör.
Mest , NEJ till kredit så länge man är ärlig mot sig själv
och VET att man kan inte betala tillbaka detta!

Just detta avsnittet sökte jag upp på google och fick se
vad dom skrivit efter detta.
Det höll tydligen ca två månader åt deras posetiva håll,
sedan blev allt ännu värre än var det var innan plus att
deras förhållande krascha så pojkvännen flyttade ut.
Hon kämpar fortfarande med sitt.. fy fasen.
Riskerar man ett helt förhållande pga av ekonomin?
Alltså, räddar man inte det man älskar mest först?
Hjälpas åt tillsammans... även när det är tufft.
Deras förhållande hade ju blivit sååå starkt om dom
tagit sig igenom den svåra kris dom hade.
Jaja.. usch säger jag bara.. och väldigt tråkigt.



// PinkSugar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att hjälpas åt när det är tufft, där sa du nåt! Det ska man göra.. ja

2010-01-20 @ 23:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se