Fotbad för mina nerfrysta fötter

Har segat hela denna dagen, men har ingen stor lust att gå ut med
mina skadade fötter heller.
Istället har jag bott i soffan, framför tvn och datorn..
tagit mig ett skööönt fotbad ^^
Testade det nya jag fick i present, fanns ju bubblor också med i det!
Himla gott.
Är varm om fötterna nu men känns ändå konstigt i dom.
Känns som att dom vill kyla ner sig hela tiden,
kanske inte så konstigt när jag suttit mesta dels still idag.
Ätit go korv stroganoff!

Har tagit reda lite på det här om fötterna, lite tips och så.
Kroppen är väldigt smart egentligen men också väldigt konstig.
Visste ni t.ex att du kan frysa om fötterna för att du tagit på dig
en för tunn jacka?
Jo, kroppen fungerar tydligen så att den stänger av lederna till
händer och fötter först.. för att hålla det varma blodet närmast
hjärnan och hjärtat!
Smart va!
"Jag fryser om fötterna, kan det vara för att jag glömde halsduken?"
Haha.

Ne, så tipsen för mig nu är att.. som t.ex idag när jag sitter still.
Jogga på stället tills jag är varm ända upp i benen, blodet ska ju
ända upp till hjärtat.
Aldrig stå stilla när jag är ute.

Kanske inte är någon köldskada, men en rejäl förfrysning.
Tar tydligen sin tid att försvinna som sagt.
Efter en förfrysning blir blodcirkulationen sämre och därför
fryser det ner sig lätt igen.
Men fan vad jobbigt ändå!
Tiden att försvinna kan vara lååång!
År om det ska sig illa.. eller så kan ju det här kalla
vädret bara försvinna så jag också kan gå ut och ta luft!

// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se