Förbannade Friskis & Svettis!

Nu blir jag lite förbannad när jag fick reda på detta.
Hmm.
Jag kollar fortfarande på olika träningscenter eftersom jag
inte köpt mitt gymkort ännu vilket egentligen ska ske imon
och kommer antagligen ske också.
MEN.
För nyfikenhets skull så ville jag ändå kolla flera.
Pratade med en vän som kanske ska börja på Friskis & Svettis,
då skulle det kosta 540 KR/ÅR, vilket lät väääldigt bra.
Så då tänkte jag, att det kanske vore något istället?
Kollade upp Friskis här där jag bor, FYFAN säger jag bara.
3200 SPÄNN FÖR ETT ÅR!!!!
Det är ju helt sjukt olika i priser bara för att man bor i olika städer?
Tappar liksom hakan och blir förbannad.
Ja, det blir jag.
Det är liksom samma skit inne i lokalerna det enda som skiljer är vilken stad.
Och jag bor ändå inte mitt inne i stan, nej nej nej.. 
ÅH blir så sur! 
Menar det jag hittat är ett litet skit ställe som kostar 800 per år vilket jag
tyckte lät himla billigt.
Men sen får man reda på detta och Friskis är såå mycket bättre än det jag har valt,
och billigare för ett helt år?
Faktum att korten inte ens heter samma eller att åldersgrupperna är helt olika också.
Här är man ungdom upp till 15 år, medans där får man vara enda upp till 21!
Men det finns ändå inget liknande för dom upp till 15 år här heller det är ändå uppe på 2200 KR.
Va fan, 540 Kr för ett år = 45/Mån.... och jag skulle då alltså betala 300 spänn/mån.?..?.?
I don't get it. 
Som att folk som bor i Göteborg skulle ha mera pengar?
Alltså visst, jag kan förstå att det är skillnad på en storstad och en liten stad i pris..
men inte SÅÅÅ mycket?
Usch vad suuurt!
Nu går jag och lägger mig!



// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se