Snorhalt video

Här kommer videon!
Och jag kan säga som såhär, jag gick JÄTTE försiktigt
när jag gick här.. alltså det var ju sjukt!!
Hörde också att typ grusandet tagit slut nästan??
Därför dom inte hade sandat... men dom skulle få mera snart?
Ah jag vet inte, det var upp använt redan i alla fall!









Uppmaningen kommer från Anders Jönsson, överläkare på ortopeden på Mölndals sjukhus.
På Mölndals sjukhus är hela Sahlgrenska universitetssjukhusets ortopedi samlad.
När han pratar med TT är han på akuten med massor av patienter runt sig.
- Vi har väldigt många extra patienter. Det har kommit uppåt tre gånger fler än normalt. Redan har ett 90-tal patienter kommit och det brukar vara så många vi tar om hand under ett helt dygn, sade Jönsson vid 14-tiden på torsdagen.

"Extremt läge"

De allra flesta som kommer har råkat ut för rena akuta halkolyckor.
- De kommer in med ambulans eller så staplar de in här för egen maskin. Det är ett extremt läge. Vi får se över hela vår verksamhet med operationer och se till att vi får fram vårdplatser.
Det är inte bara äldre människor som råkar illa ut.
- Även yngre kommer hit. Alla halkar, säger Anders Jönsson.




Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se