Panik alltså


Det är ännu ljusare irl.. ibland ser det nästan ut som blonda slingor t.om
i håret?..  Mest i dagsljuset eller starkare ljus än här.




Alltså, vad fan ska jag göra med mitt hår?
Ser det ens bra ut? Tänker mest på färgen nu.
I vissa lägen, då man gjort i ordning sig osv så känns
det ju faktiskt helt rätt.. men ändå känner man sig tråkig ibland!
Jag vet fasiken inte vad jag vill med håret ens 
förutom (en stor förändring som jag inte vill avslöja just nu).
MEN. För att få den förändringen lär det ta tid innan jag når.
Just nu gör jag ingenting med håret.. det får helt enkelt
bara vila.. efter flera års blekning.
Men det är jäkligt segt att bara vänta ¤"%%"&¤&&""!!!!



Lite ångest kanske...mjaaa...


För övrig kan jag inte ens sminka mig just nu heller.
Använde en jäkla ögonskugga som är så mycket som från
inget märke alls (jätte bra - not -).
Fick utslag på ögonlocken och det klia och blev jätte torr hud.
Det försvann... och nästa gång jag sätter på mig min eyeliner
och mascara (som jag ALLTID använt och använder)
så blir reaktionen ÄNNU värre??
Vaknar med helt svullna ögon?! Det ena ögonlocket hängde ju
fasiken på mina ögonfransar? Fattar ingenting.
Men det blev bättre senare på dagen redan men har fortfarande
lite flagor som lossnar.. gu va snyggt alltså.
Det gör att ögonen ser ut som en hundraårig gammal tant.. lockande va?
Inte nog med det.
Efter mascara/eyeliner svullnaden så kommer mitt (eksem?) på kinden upp igen?
Fick det första gången när jag var runt 15 tror jag.
Det försvann några år och sedan kom det tillbaka i vintras och jag botade
det hela med vanlig helosan och det försvann spårlöst.
Ett eksem som kommit och gått.. och det är inte vackert.

Kanske borde kolla upp det? Eller? Eksemet sitter alltid på exakt samma ställe
och alltid lika stort.. 
Jag har läst lite på internet, men läser man på internet så ligger man ju nästan
på dödsbädden redan.
Men hittade i alla fall något om något som gjorde att man blev torr och fick utslag
på ögonlock men ofta började det runt munnen?? (Inte herpes nej).
Det hette något jäkligt konstigt.
Men det drabbade typ kvinnor mellan 20-30 år och kunde hålla på i flera år osv.
Men någon salva hade tagit bort det för gott på vissa och för andra bara för ett tag
men dom kunde ta samma kur igen och det försvann lika bra igen.

Svårt att gå till läkaren när inte ögonlocken är svullna och säga "hej jag har HAFT
utslag på ögonlocken och ehm ehm ehm.. men det syns inte nu öhm..."
Får väl kleta på en massa smink och vakna igenbommad på ögonen? Låter det bra?
Sen kan jag gå till läkaren och då skickar dom väl mig till en optiker för att jag inte 
ser något (HAHAHA skämtar bara). Nej men hur gör man då?
Kanske ska passa på att gå när eksemet på kinden fortfarande är kvar.

Oj vad mycket det blev nu, men härligt att skriva av sig ibland.
Men seriöst.. mår fan piss av detta? Kul att se ut som en luffare liksom.
Vågar jag sminka mig? Tänk om det blir ännu värre nästa gång?



// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se