Garagebranden inatt!

Hej.. alltså dagen igår.. shit.
Här kommer ett LÅÅÅNGT inlägg men mycket händer det ibland.
För det första, Glad Påsk allihopa!

Jo, hade ju planerat att åka till min syster igår kväll.
Men innan detta så blev min tandvärk värre igen,
usch alltså.. blev helt varm och tror jag fick lite feber
t.om.. och i min kind kändes det som att alla bihålor var
helt "fyllda".
Fick lite panik till slut och sedan blev det jouren på
vårdcentralen som slut.
Jag tog en ipren en stund innan vi åkte för att lugna
alltihopa som kändes jobbigt.
Till slut kom jag ju in, lite pinsamt också då jag råkade
gå in på fel namn (HAHAHAHHA).
Men det gjorde ingenting.

Läkaren kollade och undersökte svullnaden och så.
Så fick vi kolla om det hade blivit någon inflammation
då eftersom kinden svullnade och se så att inga bakterier
gått ut i blodet via tanden.
Så in på prov och sedan väntade på svar.
Tur hade jag ju då att det var inga bakterier i mitt blod.
Utan jag hade blivit så svullen pga då jag hade så förbannat ont.
Då kunde de bli en svullnad efter och av svullnaden kunde man få
feber.
Men det är ALDRIG bra att få feber eller svullnad av någon sorts
tandvärk eller , det är då man ska kolla upp det med en gång.. som jag gjorde.
Och tur hade jag ju då, slapp anibiotika och så.
Idag känns det redan bättre, inte lika svullen.. det känns men jag har
inget ont så som innan.. fungerar normalt nu :)

Det var första versen det.
Här kommer andra.


Efter iprenen hade tagit sig ordentligt denna gången som 
dom inte ens kunnat hjälpa mig med innan, då jag inte kunde
sova ens... så kom vi i alla fall väg till syrran.
Vi skulle åka hem runt 12 men pojkarna satt och spelade
och hade roligt och jag och syrran satt fortfarande och målade
naglar så vi bestämde oss för att lägga på mera pengar på 
parkeringen.
Runt 02.10 skulle den gå ut och då gick vi också till parkeringen.
Vi hade bestämt mitt i natten att vi blev sugna på pirog och skulle
åka till en tapp och köpa det, alla fyra och sedan åka hem.
Sätter oss i bilen, kommer INTE SÅ LÅNGT...
för det står en brandbil i vägen från parkeringen då parkeringen
är på ett däck typ.
Vi får backa tillbaka och ställa oss igen för det var helt avspärrat,
FYRA brandbilar, TVÅ Rökskydds bilar, FYRA poliser och en ambulans.
Alltså såg säkert 20 brandmän och vet inte hur många poliser som var
utspridda.
Jo, nämligen under "däcket" ligger det ett JÄTTE STORT garage.
Och där har någon idiot gått in och sprängt SEX stycken bilar.
JÄVLAR vad det rykte, och LUKTADE!
Resten av bilarna är ju rökskadade typ.
Dom öppnade upp själva garaget, det som gick genom ventilerna
och väggar.. för att få ut allting.. gick in med gasmasker och hej å
hå alltså.
Va skulle vi göra liksom? Vi kom inte där ifrån i alla fall.
Ingen kunde ju veta hur lång tid det skulle ta liksom.
Så vi gick hem igen och väntade.
Jääkligt trött var man då, ville ju bara hem.
Innan då, precis när vi la på mera pengar runt 12 så var
det en polishelikopter som åkte runt runt runt och runt 
fram och tillbaka, och vi tänkte ju "nu letar dom efter någon"
och det var ju dom som ligger bakom branden dom letade efter.
I alla fall, kl FYRA i morses var vi hemma, vi kom lagom tillbaka
när dom började plocka in vattenslangar osv.

Vi åkte förbi där förut.. lite tidigare idag.. och dom har vakter
som står utanför garaget där HELA DAGEN och dom har 
börjat bärga ut de rökskadade bilarna.

Liten artikel tycker jag eftersom det var rätt stort.
Men här kan ni se den i alla fall.
Garagebrand

Laddar upp bilder senare! Eller i morgon!


Så idag vaknade jag såklart med huvudvärk istället bara för
att man inte kunnat sova ordentligt.. såklart skulle grannarna
ha fest då vid fyra när man väl kom hem liksom.
Lätt att sova eller inte :P
Så idag var man ju bjuden på påskmiddag hos mamma kl tre och
då skulle man ju vara klar och så.
20 i 12 vaknade jag i morses.. herregu.
Jaja.

Jag har i alla fall varit på Galaxen idag och lämnat min nyckel,
gav lite påskgodis i en sån korg som vi gjorde :) och ett påskkort!
Jätte glaaada blev dom kändes så skönt :)
Men jag ser det inte riktigt som något riktigt avslut faktiskt,
ska ha intyg och sådant och dom hade visst saknat mig och
satt precis och pratade om mig när jag kom gåendes.
Och jäääääääklar vad söta griskultingarna var, pyttepytte smååå!
MÅSTE dit snart så jag får gosa med dom :(:( fasen så söta!
Dom hade fått lamm också! Men hann aldrig kolla på dom,
då kl började närma sig tre.
Som sagt, inget riktigt avslut, ska åka dit igen snart!

Så har vi ätit påskmat och proppmätt är jag än.
Nu ska vi snart iväg IGEN till syrran och dricka lite.

Vi hörs i morgon!



// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se