Bästa kur mot torr hud


Japp Helosan tycker jag är jäkligt grym!
Ett tag när jag hade jätte torr hy i ansiktet,
så att det t.om bildat sår på ena kinden med var,
eftersom att såret bildas till eksem och detta har varit
något som jag haft återkommande flera gånger.
Då tog jag Helsosan en kväll i hela ansiktet och sov
med det.. jag var fortfarande kletig när jag vaknade eftersom
att den är så fet och jag tog lite extra.
Kände hur det sista rann av när jag duschade dagen efter.
Men nu ska jag säga det att detta såret har aldrig kommit tillbaka
än så länge och min hy blev jätte len ett långt tag efter jag gjort denna
"lilla kur".. och jag blev inte lika torr igen även fast ingen Helosan fanns på.
Så ett tips om man har väldigt torr hud istället för typ Nivea och dom som man
bara smörjer och smörjer som man får smörja varje dag om det ska ge effekt ens.

Nu har jag tänkt att göra samma sak fast med mina händer.
Jag har verkligen fått torra händer efter denna vintern, kanske inte så konstigt
när man jobbat ute? Och inte tänker på att man måste även smörja in sig
under vantarna? Hur många tänker på det? 
I alla fall, nu drar man i kartonger och grejer på praktiken och det drar i
skinnet eller vad man ska säga, det blir torrt och vädret är inte så fuktigt ännu.

Du vet väl att torr hud leder lättare till eksem och rynkor?
Smörj in dig ;) 
Ska bli bättre på det själv, mina händer har fått lida ett bra tag redan.
Så inatt blir det kur för händerna!
Varför just natten? Man rör sig ju inte och på natten återhämtar kroppen sig bäst.
Dessutom vill man inte gå SÅÅÅ kletig i anisktet och blänka överallt?
Eller på händerna och kleta runt över allt vad du än tar i.
Så, nattkur är väl det bästa :P

Gonatt!

// PinkSugar

Kommentarer
Postat av: j ♥

♥Hejsan!♥



vill absolut inte låta som någon "Hej-kolla-min-blogg-jag-är-bäst", utan jag vill bara be dig kika in på min bloppis. Säljer 100-tals prylar till galet låga priser!



& alla älskar väl REA?! :')



♥kramkram♥



http://enbbloppis.blogg.se/

http://enbbloppis.blogg.se/

2010-04-21 @ 07:14:53
URL: http://enbbloppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se