Såhär blev håret!

Som ni kanske märkt så skrev jag inget igår.. hmm vad kan det bero på?
Kanske att inte håret blev som det skulle?
Nä, nu ska jag berätta min lilla hårfärgnings historia.
Jag satt ju som jag sa med den bruna färgen i håret, satte dit slingor och sköljde ur.
Bara det att, när allt var klart.. det var en jättefin brun färg längst upp (som en pottfrilla)
men där ifrån och neråt blev håret GRÖNT!
Faktum att jag visste att sånt här kan hända när man färgar från blont till brunt.
Då jag VET att man ska ta en brun färg med rött i så att det inte ska bli grönt.
Jag valde dessutom en brun färg med rött i, men det var tydligen inte tillräckligt med rött i den.
SÅHÄR KUNDE JAG JU INTE SE UT!
Så igår köpte jag en HEL RÖD toning och slängde i håret.
Efter det tog jag en ny brun hårfärg.

Jag är helbrun i håret nu, dock blev det mörkare än vad jag förväntade mig.
Inga slingor förens toningen gått ut (om ca 2 månader), för vem vill ha oranga slingor?
Så slingorna börjar inte färgas förens då.
Mitt hår är i en choklad brun färg, och toningen lyser fortfarande igenom såklart.
Jag vet ju då att det röda kommer ju försvinna till slut och den bruna färgen kommer att ljusna också.
Så vi får se lite med tiden hur det blir.
Hur som helst så börjar jag faktiskt vänja mig lite grann redan :P
Visst det är lite läskigt att vara brun i håret nu när man varit blond så länge.
Har redan fått höra att jag passar i denna bruna, så.. så förjävligt kan det ju inte se ut :)




I två olika ljus. Såhär är det väl mer likt.. 
det blev liksom färgat lite mer "narturligt".. 
att det blev ljusare uppe på huvudet (efter slingorna jag hade i)
och mörkare under.


Kommentera gärna vad som tycks! :D
Vill veta bra som dåligt :)



// PinkSugar

Kommentarer
Postat av: Ellen

Det blev riktigt snyggt tyckte jag, du passar ju kanon i mörkt hår! :) Tack för julkortet du! Hälsa och tacka till Lena. Kram Kram

2009-12-30 @ 15:37:43
Postat av: Sabina

Det blev skit snyggt!! toppen! Kram

2009-12-30 @ 17:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se