Frysa så man mår illa!

Yffh, hej.
Jo har ju varit på praktiken och det har snöat hela dagen, börjar bli riktigt vitt ute nu!
Efter tio-fikat skulle vi ut med häst och vagn.. mina tår hade frusit redan då.
Ingen känsel, leta kläder och varma sockar och in i torkskåpet medans jag försökte få känsel i dom igen.
Mja, kändes väl okej men inte långt där efter var dom kalla igen..
"bara det inte blir värre".
Vi hade ändå med oss filtar att sitta på, filtar över oss och fårskinn.
Nä, inget hjälpte.. blev bara kallare och kallare, även händerna började domna bort.
Vi var en bit bort just då men på väg hemåt sedan igen.
FY FAN säger jag.
När jag kom in, kunde lika gärna bryta en tå, hade inte märkt något.
Allt jag kunde koncentrera mig på var all smärta, gjorde så förbannat ont!
Satte på kranen med vatten (inte alls varmt för visste att då skulle jag bränna mig).
När mina händer började tina upp efter vattnet, asså det gjorde så ont så jag mådde illa!
Har ni frysit så mycket någon gång? Gick och kved för mig själv.
Händerna gjorde ondare än fötterna men fötterna var mer borta än händerna.
Fick ställa mig i duschen och spola mina fötter i säkert tjugo minuter innan det börja hända något.
Skakade i hela kroppen fast jag inte frös längre.
Ooooont!
Till slut kunde jag i alla fall gå hem, 40 minuter senare.

Och inget blev ju bättre med min dåliga sömn, vaknade ju halv tre.
Huttrade mig ner till vagnen och hemåt.
Tappade upp ett bad det första jag gjorde, satt till vattnet svalnade, fyllde på mer.
Frös fortfarande, kanske skulle jag suttit ännu längre?
Kändes fortfarande konstigt i mina tår och fingrar.. inte frusna men konstiga.
Skyndar och gör lite nudlar så jag får i mig något innan jag somnar!
UUuuh.. sovit nu i kanske 40 min.. och jag fryser fortfarande..
tror jag är sjuk nu, för vem vill inte vara det till jul?

Pojken har fått gå och köpa en tempen, ipren, halstabletter och lite vitaminer för att det ska gå fortare.
Dricker lite varm choklad nu för att bli lite varm i alla fall, gott.
Hoppas att detta är en "dagsfeber" bara pga kylan, palla bli sjuk när snön och jul och allt kommer?
Huuuuuuuh! 
Ska ta tempen snart tänkte jag, kanske göra någon macka så magen inte blir helt tom.
Bli friiisk jaaa taack!





// PinkSugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se